Przychody Polskiego Radia z reklamy i sponsoringu mogą być o 1/3 niższe niż rok temu
W tym roku Polskie Radio na sprzedaży czasu reklamowego ma zarobić 21,4 mln zł, a na sponsoringu – 3,6 mln zł (fot. Albert Zawada/PAP)
Polskie Radio liczy, że w 2024 roku uzyska 25 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu – wynika z planu programowo-finansowego spółki, do którego dotarł "Presserwis".
Przewidywane wykonanie tegorocznego planu zakłada, że ze sprzedaży czasu reklamowego pochodzić będzie 21,4 mln zł, a ze sponsoringu – 3,6 mln zł.
Spółki Skarbu Państwa ograniczają wydatki
Jeśli Polskie Radio zakończy 2024 rok z 25 mln zł wpływów reklamowych i sponsoringowych, będzie to oznaczać spadek przychodów z tego tytułu o ponad 1/3 w porównaniu z 2023 rokiem. Wtedy to – za prezesury Agnieszki Kamińskiej – uzyskało 39,9 mln zł przychodów z reklam, z czego 26,2 mln zł pochodziło ze spółek Skarbu Państwa, Kancelarii Prezesa Rady Ministrów i ministerstw.
Czytaj też: Polskie Radio: od zmian w mediach publicznych ze spółką rozstało się 138 pracowników
Jak informowaliśmy, w pierwszym półroczu 2024 roku przychody Polskiego Radia z reklam były o 41 proc. niższe niż rok wcześniej. Powodem tak dużego spadku było ograniczenie wydatków na promocję przez spółki Skarbu Państwa. Nominalne środki przekazywane z państwowych spółek na reklamy w Polskim Radiu spadły o 69 proc. rok do roku. Klienci komercyjni wydali na reklamę w publicznym radiu o 16 proc. więcej.
Z planu programowo-finansowego Polskiego Radia na 2025 rok wynika, że spółka spodziewa się 40,2 mln zł przychodów z reklamy i sponsoringu (31,2 mln zł z reklamy i 9 mln zł ze sponsoringu).
Czytaj też: TVP Info będzie produkować formaty wideo do internetu. Treści również na YouTube
(KOZ, 22.10.2024)